Manuele therapie Arnhem
Manuele therapie wordt toegepast bij klachten aan het gehele lichaam, maar spitst zich vooral toe op de wervelkolom. Doordat gewrichten niet goed bewegen, kunnen er klachten ontstaan aan het bewegingsapparaat en de wervelkolom, dit worden ook wel blokkades genoemd.

Hoe werkt Manuele therapie Arnhem?

Door het toepassen van specifieke bewegingen, heeft de manueeltherapeut de mogelijkheid om de blokkades van het gewricht te verhelpen. Zacht trekken aan of duwen tegen de lichaamsdelen is meestal voldoende. Soms wordt de behandeling aangevuld met gedoseerde impulstechnieken. Daarbij worden de gewrichten wat sneller bewogen. Soms hoor je daarbij een krakend of knappend geluid. Vaak wordt dit ervaren als een kort vreemd gevoel. Over het algemeen wordt dit gevoel niet als pijnlijk, maar juist als prettig ervaren, omdat er gelijk verbetering voelbaar is in de beweeglijkheid. Het doel is dan ook de verschillende delen en stelsels van uw lichaam, uw bewegingsapparaat, te herstellen en verbeteren.
Gewrichten kunnen ook een te grote bewegelijkheid hebben. Dat kan leiden tot instabiliteit en klachten. De manueel therapeut kan een patiënt met specifieke trainingsadviezen leren gewrichten door spieren stabieler te maken.
Klik hier voor meer informatie over Manuele Therapie.

Wanneer is manuele therapie geschikt?

Wanneer u (pijn)klachten heeft die te maken hebben met het slechter kunnen bewegen van een gewricht of meerdere gewrichten, kan manuele therapie geschikt zijn. Vaak zijn de effecten van manuele therapie direct merkbaar: De houding en de functie van de gewrichten verbetert en bewegen wordt makkelijker.

Voorbeelden

• Slecht kunnen bewegen van de wervelkolom met hoofd- en nekpijn
  • Schouder- en nekklachten met uitstraling naar de arm
  • Hoge rugklachten met pijn in de ribben en borst
  • Pijn in de onderrug, soms met uitstraling naar de benen
  • Duizeligheid bij beweging van de nek
  • Pijn in de kaken in combinatie met nekklachten

Vergoedingen en kosten

Manuele therapie wordt vergoed als behandeling fysiotherapie uit de aanvullende verzekering.
Bent u niet aanvullend verzekerd, dan betaalt u gelijk na de behandeling via pin of contant bij onze frontoffice medewerker. Klik hier voor de tarieven.

Netwerken

Kwaliteit is voor ons erg belangrijk. Onze manueel therapeut is daarom aangesloten bij:

• Nederlandse vereniging voor manueel therapie (NCMT)
  • Nederlandse vereniging voor orofaciale therapie (NVOT)

Aanmelden Manuele therapie

Maar liefst vijf dagen per week en ook in de avonden kunt u een afspraak maken voor manuele therapie. Wilt u dat wij contact met u opnemen voor het inplannen van een afspraak vul dan ons afspraakformulier in. U kunt ook telefonisch een afspraak inplannen bij onze receptie op 026-3700243 of kom eens langs op onze locatie en maak een afspraak aan de balie.

Jeroen Koenders

Eppo te Gussinklo