Epte Arnhem

Heeft u een chronische peesontsteking die maar niet wil herstellen? Dan is EPTE misschien de oplossing voor u.

Wat is EPTE?

EPTE staat voor Percutane Electrolyse Therapie en is een nieuwe innovatieve behandeling bij spier- en peesklachten. Voorafgaand aan een EPTE behandeling maken we een echo van het lichaamsgedeelte waar u last van heeft. Wanneer de ontsteking of overbelaste plek gevonden is brengen we op deze plaats een dunne naald in. Je kunt deze naald vergelijken met de naald die gebruikt wordt bij acupunctuur. Vervolgens wordt er kortdurend (minder dan 2 minuten) een hele lichte stroom toegepast. Deze lichte stroom veroorzaakt een proces waardoor het lichaam weer nieuwe bindweefselvezels gaat aanmaken. Door de echo kunnen we heel specifiek de plek van het ongemak vinden en doelgericht behandelen, dit zorgt voor goede resultaten.

Voordelen EPTE Arnhem

• Door echo nauwkeurige behandeling
  • Gezond weefsel wordt ontzien
  • EPTE is snel en effectief, na 3-5 behandelingen al pijnvermindering

Bij welke indicaties is EPTE effectief?

Percutane Electrolyse Therapie is zeer effectief bij ontstoken of chronisch ontstoken pezen. Chronisch ontstoken pezen veroorzaken vaak langdurige pijn en beperkingen in sport en dagelijks leven. Wanneer een ontsteking chronisch wordt nemen de mogelijkheden tot herstel af. De lichaamseigen cellen worden “moe” en de fysiologische herstelprocessen komen stil te liggen. Percutane Electrolyse Therapie tracht dit proces om te keren door het lichaamseigen herstelvermogen direct op de pijnlocatie te herstellen. Effectieve behandelindicaties zijn:

• Schouderpees (Supraspinatuspees) klachten
  • Kniepees (Patellapees) klachten
  • Achillespees klachten
  • Voetpijn (Fasciïtis Plantaris) of hielspoor gerelateerde klachten
  • Tenniselleboog (Epicondylitis Lateralis) klachten

Vergoeding en kosten

Met EPTE maken we gebruik van de echografie apparatuur omdat we echo-geleid prikken. Bij de eerste behandeling betaalt u een eigen bijdrage van € 39,95 voor de echo. Bij de behandelingen die daarna volgen is het gebruik van echografie gratis.

Bent u niet aanvullend verzekerd, dan betaalt u gelijk na de behandeling via pin of contant bij onze frontoffice medewerker. Klik hier voor de tarieven.

Aanmelden voor EPTE

Maar liefst vijf dagen per week en ook in de avonden kunt u een afspraak maken voor fysiotherapie. Dit kunt u hier online doen. U kunt ook telefonisch een afspraak inplannen bij onze receptie op 026-3700243 of kom eens langs op onze locatie en maak een afspraak aan de balie.

Fysiotherapeuten

Mailys Petrini