Hart en vaatziekten

Hart en vaatziekten, ga naar de diëtist!

Hart-en vaatziekten staan in de top drie van meest voorkomende doodsoorzaken in Nederland. De diëtist kan u hierbij helpen. Gezonde voeding is een van de belangrijkste factoren waarmee u invloed kan hebben op het verloop van deze ziekte. Uw voeding beïnvloed namelijk de bloeddruk, het cholesterolgehalte en het lichaamsgewicht. Dit zijn allemaal factoren die invloed hebben op de conditie van uw hart-en bloedvaten. De kans op hart-en vaatziekten wordt verkleind door een gezonde levensstijl: niet roken, een gezond gewicht, voldoede beweging en gevarieerd eten met voldoende groenten, fruit, vis en vezels.

Wat kan de diëtist voor u betekenen bij hart en vaatziekten?

Maar hoe weet u nou wat goed is voor uw lichaam? Daar kan de diëtist bij helpen! Er is veel onderzoek gedaan naar de invloed van voeding op hart-en vaatziekten. Zo weten we dat (teveel) zout, (verzadigd) vet en een te hoge energie-inname schadelijk is voor een goede gezondheid. Een gezond gewicht en volwaardig voedingspatroon heeft een positieve invloed op het verloop van hart-en vaatziekten. Ieder mens is echter anders. Afhankelijk van uw leefstijl, leeftijd en medische situatie kan uw lichaam andere behoeften hebben dan iemand anders. Deze behoeften zijn persoonlijk en veranderen ook nog eens per levensfase.

Hoe zorgt u ervoor dat uw dagelijkse voeding past bij uw ziekte? Dat is niet eenvoudig om alleen uit te zoeken. Een diëtist heeft uitgebreide kennis over voeding bij hart-en vaatziekten en kan u hierbij gaan helpen.

Vergoedingen

Bij doorverwijzing krijg je drie uren dietetiek per jaar vergoed. In sommige aanvullende verzekeringen zijn zelfs extra uren diëtetiek opgenomen. Klik hier om te zien wat voor u vergoed wordt.

Aanmelden diëtist

U kunt een afspraak maken voor hulp bij hart- en vaatziektes met onze diëtistes op onze locaties in Arnhem Noord, Elst en Nijmegen. Wilt u dat wij contact met u opnemen voor het inplannen van een afspraak? Vul dan ons afspraakformulier in. U kunt ook telefonisch een afspraak inplannen bij onze receptie op 026-3700243 of kom eens langs op onze locatie en maak een afspraak aan de balie.